Tlačové správy Opel

Tlačové správy Opel

14.5.2019Tlačová správa

Pod prúdom: Opel Grandland X plug-in hybrid s pohonom všetkých kolies

Výkon 221 kW (300 k) a AWD: Nový Grandland X Hybrid4 predstavuje vrchol rodiny SUV značky Opel. Štyri jazdné režimy: Plne elektrický, hybridný, AWD a športový. Pohodlný: Lítiovo-iónová batéria sa dá úplne nabiť za 1 hodinu a 50 minút. Efektívny: Rekuperácia pri brzdení premieňa kinetickú energiu na elektrickú. Opel bude elektrický: Celé produktové portfólio bude elektrifikované do roku 2024.


Opel Grandland X plug-in hybrid s pohonom všetkých kolies
Opel Grandland X plug-in hybrid s pohonom všetkých kolies

Opel bude elektrický! Nemecký automobilový výrobca pokračuje v implementácii tohto kľúčového prvku strategického plánu PACE! predstavením novej verzie PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) modelu Grandland X. Ako vrcholný model ponuky SUV značky Opel (ktorá obsahuje aj modely Crossland X a Mokka X), elegantný Grandland X Hybrid4 s pohonom všetkých kolies a voliteľnou čiernou kapotou motora kombinuje výkon turbodúchadlom prepĺňaného benzínového štvorvalca 1,6 litra a dvoch elektromotorov pre systémový výkon 221 kW (300 k). Predbežná hodnota spotreby paliva podľa WLTP1 /NEDC2 (vážená, kombinovaná) je 2,2 l/100 km a emisie CO2 49 g/km. Prvý model plug-in hybrid značky Opel sa bude dať objednávať už o niekoľko týždňov, dodávky zákazníkom sú plánované na začiatok roka 2020. Grandland X Hybrid4 je prvým príspevkom k elektrifikácii kompletného produktového portfólia nemeckého výrobcu do roku 2024, v zmysle stratégie zameranej na plnenie budúcich limitov emisií CO2. Ďalší krok v procese, zahŕňajúcom aj nové, vysoko efektívne spaľovacie motory, bude uvedenie plne elektrickej verzie modelu Corsa novej generácie, ktorá sa začne predávať ešte v tomto roku.

V súlade s pozíciou Opel ako vzrušujúcej a dostupnej nemeckej značky nový špičkový model radu Grandland X predstavuje najaktuálnejšiu úroveň pohonu plug-in hybrid. Systém pohonu Grandland X Hybrid4 tvorí:

turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva s objemom 1,6 litra a výkonom 147 kW (200 k), certifikovaný podľa WLTP, spĺňajúci emisnú normu Euro 6d-TEMP, špeciálne adaptovaný pre hybridný systém pohonu,

dva elektromotory s výkonom 80 kW (109 k) a lítiovo-iónová vysokonapäťová (300 V) akumulátorová batéria s kapacitou 13,2 kWh. Jeden elektromotor je uložený vpredu a integrovaný do 8-stupňovej automatickej prevodovky. Druhý elektromotor je spolu s invertorom a diferenciálom integrovaný do modulu zadnej nápravy, čím podľa potreby zabezpečuje pohon všetkých kolies.

Spaľovací motor poháňa vozidlo v oblasti stredných až vysokých rýchlostí, krátkodobý pohon pri nízkej rýchlosti zabezpečujú elektromotory. Opel Grandland X Hybrid4 má dojazd do 50 kilometrov s elektrickým pohonom podľa metodiky WLTP (60 km podľa NEDC). Štúdie uskutočnené v Nemecku ukazujú, že 80 percent všetkých každodenných jázd je na vzdialenosť menšiu ako 50 km (jazdy do práce a späť), takže títo zákazníci môžu teoreticky jazdiť v priebehu týždňa s modelom Grandland X Hybrid4 bez lokálnych emisií.

Grandland X Hybrid4 má štyri jazdné režimy – elektrický, hybridný, AWD a športový – ktoré umožňujú vodičovi prispôsobiť si charakteristiku vozidla svojim preferenciám alebo špecifickým prevádzkovým podmienkam. Napríklad v režime hybrid vozidlo automaticky volí najefektívnejší spôsob pohonu, elektrický režim umožňuje jazdu výlučne s elektrickým pohonom – napríklad v centrách miest. Režim AWD aktivuje elektromotor poháňajúci zadné kolesá pre dosiahnutie maximálnej trakcie na všetkých druhoch povrchov.

Okrem toho, ako Opel demokratizuje inovácie najnovšími systémami pohonu, Grandland X Hybrid4 dokumentuje aj ako Opel vždy dbá na potreby zákazníkov. Napríklad zásuvka na nabíjanie batérie pomocou integrovanej nabíjačky vozidla s výkonom 3,3 kW (na želanie 6,6 kW) je pohodlne umiestnená na opačnej strane ako klapka uzáveru palivovej nádrže. Akumulátorová batéria pohonu je uložená pod zadnými sedadlami, takže nijako neuberá z vnútorného priestoru kabíny ani batožinového priestoru.

Pretože elektrická energia je lacnejšia ako benzín, zákazníci môžu šetriť prevádzkové náklady pravidelným dobíjaním batérie. Doba nabíjania batérie závisí od druhu použitej nabíjačky. Okrem kábla, určeného na pripojenie do bežnej elektrickej zásuvky v garáži, Opel dodáva k vozidlu aj káble na nabíjanie z verejných nabíjacích stojanov, resp. z domácej nástennej nabíjacej stanice wallbox. Napríklad pri použití wallboxu s výkonom 7,4 kW sa batéria úplne nabije za 1 hodinu a 50 minút.

Pre zachovanie komfortu posádky pri jazde výlučne s elektrickým pohonom dostal Grandland X Hybrid4 niektoré špecifické prvky ako elektrický kompresor klimatizácie a elektrické kúrenie.

Na zvýšenie pohodlia vodiča pri nabíjaní, môže Grandland X Hybrid4 využívať služby „Free2Move“ – značky mobility koncernu PSA. Ponuka obsahuje nabíjaciu kartu, umožňujúcu prístup k vyše 85 000 nabíjacím staniciam v Európe a plánovač cesty, ktorý odporúča najvhodnejšie trasy pri zohľadnení aktuálneho dojazdu a umiestnenia nabíjacích staníc pozdĺž trasy. Online navigácia systému infotainmentu Navi 5.0 IntelliLink umožňuje vyhľadávanie optimálnych trás a navádzanie k zvoleným nabíjacím staniciam.

Pre Grandland X Hybrid4 sú k dispozícii aj nové telematické služby Opel Connect. Zahŕňajú užitočné funkcie ako navigáciu s dopravnými informáciami v reálnom čase, kontrolu stavu vozidla pomocou aplikácie a priame spojenie s dispečingom asistenčnej, resp. záchrannej služby s funkciou núdzového volania. Ak sa pri nehode nafúknu airbagy a napnú bezpečnostné pásy, systém vytvorí automatické telefonické spojenie so záchranným dispečingom a odošle údaje o polohe vozidla. Vodič môže stlačením červeného tlačidla nadviazať spojenie aj manuálne.

Ovládanie jedným pedálom: Zpomaľovanie pomocou akcelerátora

Pre ďalšie zvýšenie efektívnosti je Grandland X Hybrid4 vybavený brzdovou sústavou s funkciou rekuperácie, ktorá pri spomaľovaní a brzdení premieňa kinetickú energiu vozidla na elektrickú energiu dobíjajúcu batériu. Pri konvenčnej brzdovej sústave sa kinetická energia vozidla trením brzdového obloženia o brzdové kotúče premieňa na teplo. Pri brzdovej sústave s rekuperáciou pri spomaľovaní a brzdení elektromotor funguje ako generátor a dobíja batériu. Rekuperácia predlžuje dojazd modelu Grandland X Hybrid4 priemerne o 10 percent.

Vodič môže prepínačom ovplyvňovať režim rekuperácie. Prepnutím na „Regeneration on Demand“ sa dosahuje maximálna intenzita rekuperácie. Vtedy je brzdný moment elektromotora taký veľký, že vodič v normálnej premávke na úplne zastavenie vozidla nemusí použiť brzdový pedál. Tak sa dá Opel Grandland X Hybrid4 ovládať iba prostredníctvom pedála akcelerátora (ovládanie jedným pedálom).

Nový Grandland X Hybrid4 predstavuje predvoj novej generácie elektrifikovaných vozidiel Opel. Kým elektrický model Ampera-e zostáva v predaji na vybraných trhoch, nemecký výrobca v najbližších 20 mesiacoch uvedie na trh štyri verzie nových modelov s plne elektrickým pohonom. Bude to Corsa novej generácie, Zafira Life MPV, Vivaro novej generácie v úžitkovej verzii a nástupca modelu Mokka X.

Opel
Opel je jedným z najväčších automobilových výrobcov v Európe. Značku založil Adam Opel v Rüsselsheime, Nemecko, v roku 1862. Spoločnosť začala vyrábať automobily v roku 1899. Od augusta 2017 je Opel súčasťou koncernu Groupe PSA. Spolu so svojou anglickou sesterskou značkou Vauxhall je Opel zastúpený vo vyše 60 štátoch sveta a v roku 2018 predal vyše milióna automobilov. Opel momentálne implementuje svoju stratégiu elektrifikácie aby zabezpečil svoj trvalý úspech a splnil požiadavky zákazníkov na mobilitu budúcnosti. Do roku 2024 bude každý európsky modelový rad osobných automobilov obsahovať elektrickú verziu. Táto stratégia je súčasťou plánu PACE!, ktorý má pretvoriť Opel na trvalo ziskovú, globálnu a elektrifikovanú značku.

Navštívte:
https://int-media.opel.com
https://twitter.com/opelnewsroom

1Hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 sú predbežné a boli stanovené podľa testovacej metodiky WLTP (Nariadenie ES č. 715/2007, nariadenie EÚ č. 2017/1151). Schválenie typovej spôsobilosti a certifikát konformity ešte nie sú k dispozícii. Predbežné hodnoty sa môžu líšiť od oficiálnych údajov po schválení typovej spôsobilosti.
2Hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 sú predbežné a boli stanovené podľa testovacej metodiky WLTP (Nariadenie ES č. 715/2007, nariadenie EÚ č. 2017/1151), pričom relevantné hodnoty boli prepočítané na NEDC pre porovnanie s inými vozidlami, v zmysle Nariadenie ES č. 715/2007, nariadenie EÚ č. 2017/1153 a nariadenie EÚ č. 2017/1151. Schválenie typovej spôsobilosti a certifikát konformity ešte nie sú k dispozícii. Predbežné hodnoty sa môžu líšiť od oficiálnych údajov po schválení.