Tlačové správy Opel

Tlačové správy Opel

24.11.2016Tlačová správa

Nový Opel Insignia: Ľahší, dynamickejší a agilnejší

Ľahší. Až o 175 kilogramov menšia hmotnosť oproti doterajšiemu modelu. Plne integrovaný. Na mieru prispôsobená poloha sedadla a kokpit orientovaný na vodiča. Vždy aktívny. Adaptívny podvozok FlexRide s režimami „Standard“, „Sport“„Tour“. Individuálny. Konfigurovateľný režim „Sport“ a softvér, ktorý sa sám učí.


Nový Opel Insignia: Ľahší, dynamickejší a agilnejší
Nový Opel Insignia: Ľahší, dynamickejší a agilnejší

Opel dal novému modelu Insignia Grand Sports všetko, čo sedan strednej triedy potrebuje pre zvýšenie dynamiky a agilnejšie jazdné vlastnosti. Novinka zhodila až do 175 kilogramov hmotnosti oproti doterajšiemu modelu, z čoho profitujú rovnako jazdné vlastnosti ako aj dynamické parametre. Atlét je o 29 milimetrov nižší ako jeho predchodca, rozchod má zväčšený o 11 milimetrov, previsy karosérie sú výrazne skrátené a rázvor je zväčšený o 92 milimetrov – čo zvyšuje smerovú stabilitu pri vysokej rýchlosti. Zdokonalený podvozok FlexRide adaptuje tlmiče pruženia, riadenie a pohonné ústrojenstvo automaticky alebo prostredníctvom voliteľných režimov „Standard“, „Sport“„Tour“. To sa dá najlepšie otestovať na legendárnom okruhu Nürburgring Nordschleife. Tento pretekový okruh je extrémne náročný kvôli meniacim sa povrchom, výškovým zmenám, ako aj kombináciám roviniek a zákrut. Každý nový Opel tu musí podstúpiť skúšku zrelosti.

Tím, ktorý vedie Andreas Zipser, šéfkonštruktér modelového radu Insignia, priviezol na testovacie jazdy na Nürburgringu prototypy polepené kamuflážou. A inžinieri sa na 21-kilometrovom okruhu usilovali nájsť posledné percentuálne body pre perfektne vyladený automobil.

„Môžete cítiť, že Insignia novej generácie bola vyvinutá na čistom liste papiera hneď ako si sadnete za volant. Integrácia vodiča je vynikajúca a poskytuje mu oveľa lepší cit pre automobil. Nová Insignia je oveľa agilnejšia, a to dokonca aj s rovnakým motorom,“ povedal Andreas Zipser, tešiac sa na nasledujúce rýchle kolá na okruhu.

Šéfkonštruktér prichádza do boxov a vyráža s automobilom Insignia Grand Sport na okruh. Onedlho tlačí 5-dverový sedan na limit jeho možností, ponorí sa do úseku pomenovaného „Brünnchen” predtým ako zručne zvládne „Pflanzgarten” – úsek dobre známy fanúšikom automobilového športu. Nová vlajková loď Opel jazdí rýchlo. Andreas Zipser si vychutnáva nové, presné riadenie s premenlivým účinkom posilňovača podľa rýchlosti a optimálnu ergonomickú polohu v kokpite orientovanom na vodiča. Sedadlo vodiča je o 3 centimetre nižšie ako v predchádzajúcej generácii, čo vytvára pocit, že vodič je súčasťou automobilu – k čomu prispieva aj stredová konzola natočená k vodičovi, prehľadný združený prístroj v zornom poli a ľahko dosiahnuteľné ovládacie prvky. Všetky tieto zložky vytvárajú polohu vodiča pripomínajúcu cestovný pretekový automobil, ideálnu pre športovú jazdu – nielen na okruhu Nürburgring.

Pre takú dynamickú jazdu je ideálny režim „Sport“ podvozka FlexRide: tlmiče pruženia majú tvrdšiu charakteristiku a motor bezprostrednejšie reaguje na zmenu polohy pedála akcelerátora. Okrem toho elektronický stabilizačný systém ESP intervenuje neskôr, čím vodičovi poskytuje väčší priestor na aktívnu jazdu. Ak má vozidlo automatickú prevodovku, v režime „Sport“ radí vyššie prevodové stupne neskôr – Insignia je kompletne vyladená pre dynamickú jazdu.

Pri návrate z Nürburgringu vodič môže prepínať medzi troma režimami podľa charakteru cesty a individuálnych preferencií:

„Standard“: systém uskutočňuje automaticky optimálne nastavenie na základe informácií poskytovaných senzormi.

„Tour“: komfortné nastavenie podvozka, motor je nastavený na nízku spotrebu paliva – optimálny režim pre pokojnú jazdu na dlhé vzdialenosti.

„Sport“: znižuje sa predkláňanie vozidla pri brzdení a nakláňanie karosérie pri rýchlom prejazde zákrut, riadenie poskytuje vodičovi bezprostrednejšiu spätnú väzbu.

Podvozok FlexRide elektrohydraulicky prispôsobuje charakteristiku tlmičov pruženia povrchu cesty a prevažujúcim jazdným podmienkam 500-krát za sekundu alebo 30 000-krát za minútu. Okrem toho si vodič môže uložiť do pamäte osobné preferencie charakteristiky posilňovača riadenia, elektronického pedála akcelerátora a tlmičov pruženia pomocou tlačidla „Sport“.

„Nový centrálny softvér ‘Drive Mode Control’ je srdcom a dušou adaptívneho podvozka. Kontinuálne analyzuje informácie senzorov a na ich základe rozoznáva individuálny štýl jazdy. Potom optimalizuje jednotlivé systémy pre čo najlepšiu trakciu a jazdné vlastnosti,“ vysvetľuje Andreas Zipser.

Napríklad ak Opel Insignia Grand Sport jazdí v režime „Standard“ a vodič sa rozhodne prechádzať zákruty na kľukatej ceste svižnejším tempom, softvér rozozná dynamickejší spôsob jazdy podľa hodnôt akcelerácie a brzdenia a okamžite prepne podvozok a pohonné ústrojenstvo do športového režimu.